Jak rozpoznać dobry serwis gastronomiczny?
Na polskim rynku możemy znaleźć wielu specjalistów branży gastronomicznej, którzy dokonują przeglądów, serwisów i napraw urządzeń. Opinie na temat serwisów są różne, a wiele z nich nazywa siebie ekspertami w tych dziedzinach. Czy wybór pierwszej firmy z listy wyszukiwań najlepszych serwisów w danym mieście daje nam gwarancję poprawnej naprawy? Niestety nie zawsze. Poza stwierdzeniem, że dobry serwis gastronomiczny powinien szybko i skutecznie usunąć usterkę, warto również zwrócić uwagę na kilka innych kwestii. W szeroko pojęty sposób definiują one „dobrą naprawę”. Jak zatem wygląda profesjonalny serwis, z którego usług warto korzystać?
Trafne pytania to połowa sukcesu
Załóżmy, że właśnie w naszym lokalu popsuł się piec gastronomiczny i dzwonimy do serwisu z pytaniem, czy jest możliwa natychmiastowa naprawa w naszym lokalu. Już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej Klient może rozpoznać, czy dodzwonił się do rzetelnej firmy serwisowej. Podczas pierwszej rozmowy telefonicznej powinien nastąpić proces rozpoznania potrzeb Klienta i znalezienie szybkiego i zadowalającego rozwiązania problemu. Za ten pierwszy, ważny proces powinien odpowiadać koordynator serwisu – osoba przyjmująca zgłoszenie.
Telefoniczne wsparcie serwisowe
Koordynator korzystając ze swojego doświadczenia i specjalistycznej wiedzy zbiera jak najwięcej informacji na temat urządzenia, usterki oraz jego historii napraw. Im więcej pytań zada nam koordynator oraz im więcej informacji zostanie mu udzielonych, tym sprawniej dana usterka może zostać usunięta. Dodatkowo podczas zgłaszania serwisu mogą zdarzyć się nawet dość banalne pytania, np. do czego urządzenie jest używane? Jeżeli urządzenie gastronomiczne jest używane niezgodnie z zastosowaniem wówczas dobry serwis gastronomiczny od razu zasugeruje przyczynę nieprawidłowego działania i pomoże rozwiązać problem przez telefon.
Cena serwisu gastronomicznego nie warunkuje jakości usług
Jeżeli z góry została podana dokładnie określona cena za naprawę, powinniśmy być czujni. Nie zawsze bowiem psują się te same podzespoły, a serwis może nie trwać tyle samo czasu. Osoba przyjmująca zgłoszenie serwisu może podać tylko szacunkowy koszt naprawy, części zamiennych i podjazdu serwisanta. Może również zaproponować i odpowiednio dobrać urządzenie zastępcze. Koordynator podczas rozmowy z klientem rozpoznaje problem i tworzy bazę pod pracę serwisantów, ale nie jest w stanie dokładnie zdiagnozować urządzenia przez telefon – to już praca serwisanta.
Dobry serwis gastronomiczny – czyli jaki?
Sama rozmowa z koordynatorem nie stanowi jeszcze definicji dobrego serwisu. Oczywiście, to dzięki niemu serwisant wyjeżdżając do klienta może zabrać niezbędne do pracy narzędzia, części zamienne i urządzenie zastępcze oraz przygotować się na ewentualne niespodzianki. Jednak to serwisant ma bezpośredni kontakt z klientem i zepsutym urządzeniem. To od pracy serwisanta w największym stopniu zależy zadowolenie klienta.
Wiedza o urządzeniach jest najważniejsza
Dobry serwisant dysponuje szeroko pojętą wiedzą w zakresie napraw urządzeń gastronomicznych. Dodatkowo specjalizuje się w poszczególnych rodzajach urządzeń: grzewczych, chłodniczych, gazowych, elektrycznych, itp. Profesjonalny serwisant po przyjeździe do lokalu powinien jeszcze raz przeprowadzić wywiad na temat urządzenia. Następnie powinien potwierdzić lub obalić wstępną diagnozę i przetestować urządzenie pod kątem zgłoszonego problemu. Następnie przystępuje do naprawy.
Korzystanie z usług serwisowych osób, które nie posiadają odpowiednich uprawnień i wiedzy może mieć opłakane skutki. Błędna diagnoza może doprowadzić do dobrania złych części zamiennych, unieruchomienia urządzenia, jego całkowitego zniszczenia lub, co gorsza, zniszczyć inne sprzęty, a nawet całą instalację elektryczną. Naraża to właściciela lokalu na ogromne koszty.
Co wyróżnia dobry serwis gastronomiczny?
Profesjonalny serwis nie ukrywa swojej wiedzy. Informuje o możliwościach, wątpliwościach czy problemach. Dobry serwisant stara się naprawiać urządzenia tak, aby nie podnosić kosztów naprawy. Działa bowiem zawsze na rzecz klienta, a więc z myślą o jego zadowoleniu.
Profesjonalny serwis kompleksowo obsługuje swoich klienta oraz służy im swoją wiedzą. Jeżeli korzystasz z usług jednej firmy serwisowej, masz pewność, że historia Twoich napraw nie jest dla niej niczym nowym. Wiesz, że zna już Twoje potrzeby i wymagania. Wybieraj zaufanych specjalistów – otrzymasz gwarancję, że Twoje urządzenia będą w świetnym stanie technicznym, co przełoży się na prawidłowe funkcjonowanie Twojego lokalu.
Blog
- Innowacyjny ekspres do kawy Heylo
- Targi Host Milano 2023 – Kulisy sukcesu naszej firmy w świecie gastronomii
- Warszawskie kawiarnie stawiają na niezawodne używane urządzenia
- Renowacja urządzeń gastronomicznych
- Jak zaoszczędzić na serwisie gastronomicznym?
- Serwis witryn do lodów i konserwatorów
- Przegląd urządzeń gastronomicznych przed sezonem
- Serwisant urządzeń gastronomicznych – na czym właściwie polega jego praca?
- Kostkarka do baru – kiedy nie warto jej kupować?
- Używane sprzęty gastronomiczne powodem do dumy
- La Marzocco – ekspres do kawy najchętniej wybierany przez baristów
- Używane witryny do lodów w lokalnej cukierni
- Jakie wyposażenie do kawiarni?
- Jak wygląda naprawa urządzeń gastronomicznych?
- Zero waste pierwszym krokiem do gospodarki cyrkularnej
- Jak rozpoznać dobry serwis gastronomiczny?
- Najlepsza wyciskarka gastronomiczna do cytrusów
- Czyszczenie i konserwacja urządzeń gastronomicznych
- Konserwator do lodów – porady dla użytkowników
- Elektryczny kontakt grill – jaki wybrać?